środa, 25 września 2013

Szukam pracy! Metody poszukiwania pracy cz. 2

pinterest.com


Zbyt wiele się niestety nie zmieniło w kwestii mojej nowej pracy. Mam za sobą kolejne wysłane CV oraz 2 wstępne telefoniczne rozmowy kwalifikacyjne. Z jednej nic nie wyszło (napiszę o na dole), a w drugiej mam obiecaną rozmowę z headhunterem w przyszłym tygodniu. 

A teraz krótkie dokończenie metod poszukiwania pracy, z których korzystam lub nad którymi się zastanawiam. 

4. Zamieszczenie własnego ogłoszenia w Internecie
Zastanawiam się nad tym poważnie. Myślę, że w wielu przypadkach może to gwarantować sukces :) Pytanie tylko gdzie zamieścić ogłoszenie żeby mieć pewność, że przeczyta je odpowiednia osoba. Najwięcej takich ogłoszeń widziałam na gumtree, ale szczerze wątpię aby to mogło pomóc. 

5. Zostawianie swojego CV w bazach agencji pracy
Wierzę, że pracownicy tych agencji korzystają ze swoich baz poszukując kandydatów dla swoich klientów. Ja zostawiłam swoje CV w:

6. Biura karier na uczelniach
Niestety część biur karier udostępnia swoje bazy ogłoszeń tylko dla swoich studentów lub absolwentów (trzeba się zalogować). Ja w miarę regularnie przeglądam ogłoszenia tutaj:
Biura karier oferują też spotkania z doradcą zawodowym (nie korzystałam, nie wiem jak to wygląda) oraz szkolenia :)

Jeśli chodzi o moją statystykę skuteczności metod, to:
- kontaktują się ze mną w zdecydowanej większość pracodawcy, do których wysłałam CV w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie zamieszczone w Internecie 
- odezwały się do tej 2 firmy, w których CV zostawiłam w bazie na ich stronach internetowych
- szybko odzywają się agencje pracy (ale też w odpowiedzi na ogłoszenia). Tak było w przypadku mojej niedoszłej pracy w Niemczech i taką sytuację miałam wczoraj:

Na stronie biura karier UJ odnalazłam bardzo ogólne ogłoszenie: atrakcyjne stanowiska dla osób ze znajomością języków obcych. Treść ogłoszenia była całkiem spoko i wysłałam CV. 

Na pracuj.pl znalazłam też ciekawe stanowisko - tym razem konkretnie nazwane, ale podobne obowiązki. Wysłałam CV. 

Zadzwoniła do mnie osoba z agencji pracy (w odpowiedzi na pierwsze ogłoszenie) i po krótkiej rozmowie chciała mnie zaprosić na spotkanie, ale okazało się, że ona szuka osób na to stanowisko, na które sama wysłałam zgłoszenie bezpośrednio do firmy (drugie ogłoszenie). W związku z tym nie mogła mnie polecić, a z tej firmy nikt się dotąd nie odezwał.


Szukam dalej ;) 

4 komentarze:

  1. Życzę powodzenia :-) W tym temacie przyda się na pewno. Myślę, że to swoje ogłoszenie jest dobrym posunięciem i sam mam co do tego kilka pomysłów ;)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    www.twojwybortwojaprzyszlosc.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogłoszenie jest jak najbardziej spoko! Masz jakiś pomysł gdzie konkretnie mogłabym je zamieścić? ;]

      Usuń
  2. Tak więc masz u mnie dużego plusa bo szukasz pracy jak na normalnego człowieka przystało, do większości ludzi w obecnych czasach nie dociera że praca do nich sama nie przyjdzie, same wysyłanie CV meilem też nie starcza. Trzymam kciuki i życzę pracy marzeń!

    OdpowiedzUsuń